så här är det

Många människor och jag en av dom som drabbas av en ångestattack tror ofta dom håller på att bli "tokiga", att dom håller på att tappa kontrollen över allt. Inget av det kommer att hända, för en ångestattack klingar alltid av, men kan ta olika lång tid för olika personer. Med en panikattack menas en plötslig kraftig ångestreaktion i en situaion där dom flesta människor inte skulle vara rädda eller märka någon större skillnad i vardagen och omgivningen.. När man får attacken kommer symptom som andnöd, spänningar och värk i bröstet, hjärtklappning, kallsvettningar, skakningar, muskelsvaghet, yrsel och illamående.. Ja symptomerna kan inte räknas på två händer. Många upplever ofta att dom håller på att dö..
Att uppleva en ångestattack är bland det läskigast man kan vara med om, iallafall enligt min mening. Jag skulle inte ens önska min allra värsta fiende att behöva uppleva och gå igenom det jag gör just nu. Just nu mår jag inte bra, men det kommer bättre tider. Jag vet att det kommer bli ljusare en dag. Väntar på nästa tid hos psykologen som är på onsdag, jag vill bara gå dit och prata om den här förbannad jävla skiten som förstör mitt liv. Vill bli av med det här, jag skulle verkligen kunna ge vad som helst för att må bra igen, få bli den gamla amanda. men den dagen kommer, jag vet det! Det gäller bara att orka vänta och stå ut.. men jag kämpar, och jag gör det tillsammans med mina vänner, familj och pojkvän. Vi ska klara det här tillsammans. En sak bara, missbruka aldrig ordet ångest innan du vet vad det innebär. Jag ska övervinna min ångest.
Ta hand om er, för det måste jag göra om mig själv just nu ♥ / A

Kommentarer
Postat av: mathilda

finns alltid här om du vill prata, för jag har gått igenom samma sak! <3

2008-12-14 @ 20:03:20
URL: http://nogg.se/hellobeautiful
Postat av: Sandra Ayoub

du är stark hjärtat! bäst är du! kämpa<3

2008-12-16 @ 18:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0