jag blottar mig själv. . .

känner bara för att slänga alla jävla skolböcker åt helvete, vill aldrig mer se dom! jag sätter mig verkligen ner och försöker plugga, men det går inte. huvudet låser sig på mig. kan inte sluta tänka på allt annat som flyger runt i mitt huvud just nu. är rädd, så jävla rädd. ringde nyss BRIS-barnens rätt i samhället, och jag grät! alla människor som läser det här, det är absolut inget fel att visa att man är ledsen eller rädd. vi människor finns där för att stötta varandra. det är så jävla mycket som hänt den senaste månaden.. jag, amanda engman har drabbats av panikångest. trodde aldrig man kunde må såhär dålig, men nu är det uppenbart, det kan man göra. jag lättar hela mitt hjärta som skriver det här nu. men det är min blogg och jag vet inte vart annars jag ska få ut mina tankar och känslor. . för lite mer än en månad sedan var jag hos läkaren och skulle ta ett alldeles vanligt järnprov. läkaren gör en rutinundersökning innan provet ska tas och upptäcker ett blåsljud på mitt hjärta, något jag aldrig tidigare haft. han kör in en EKG-maskin och sätter över bröst och hjärta på mig. jag blir ställd på väntlistan upp till sjukhuset för att göra ett ultraljud vilket jag inte fått göra än. men det här läkarbesöket har resulterat i att jag drabbats av panikångestattacker och dödsångest. jag förstår att det är svårt för er som aldrig upplevt det själva att förstå, men döm inte dom människor som har det och som söker hjälp hos vänner och familj för stöd! för när man väl drabbats kan jag säga att det skrämmer skiten ur en. jag är rädd varje liten jävla minut jag är vaken och på kvällen när jag lägger mig är jag rädd att aldrig vakna igen... är rädd att aldrig få uppleva livet som vuxen. jag vill ha barn, jag vill arbeta som makeup-artist, jag vill skaffa och bo i en egen lägenhet. jag har så många drömmar! jag måste få hjälp med det här och det är snabbt, för jag orkar inte må så här längre. . med gråt i halsen och tårfyllda ögon / A
för er som inte vet vad det är eller vill veta mer http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=26859&PreView= det är läsvärt!

Kommentarer
Postat av: Din Robban

Finns för dig älskling och du kan ringa mig när du vill och prata, hoppas du vet det! Älskar dig mest i världen <3 glöm aldrig det.

2008-11-17 @ 16:42:12
Postat av: Din Robban

Finns för dig, du kan ringa mig när du vill älskar dig <3 hoppas du vet det .

2008-11-17 @ 16:45:46
Postat av: Sandra Ayoub

Nae gumman :'( .. Hoppas allt blir bra hjärtat :( .. du klarar dethär älskling, kämpa <3. Jag finns för dig om du vill snacka <3. Allt kmr bli bra igen <3.

2008-11-17 @ 20:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0